Tur och otur

Ok, nu ska jag vara filosofisk. Väldigt filosofisk. Observera att jag inte läst filosofi så detta är bara mina egna tankar. 
En sak jag undrat över är varför vissa människor har mer tur och andra mer otur. Är det karma eller bara slumpen?? Detta är ett mysterium. Jag är en person som både haft mycket tur och otur. Ibland har det känts som att hur mycket jag än kämpar och anstränger mig så får jag inte det jag vill ha. Jag har inte tur. Och ibland känns det som att andra inte behöver lyfta ett finger men får allt. Varför är det så? 
En gång hörde jag om en kvinna som föreläste om just det här med tur och otur. Om jag inte minns fel hade hennes man dött i cancer. Hon sa att livet är som att sitta i en badring och åka fram på ett hav. Man kan plaska till vänster eller höger, men inte styra riktningen helt. Det är undervattensströmmen som bestämmer i vilken riktning du ska åka. Detta är typ det klokaste jag hört, för det stämmer ju. Men ska man då sluta att bry sig och lita på att den där strömmen kör en i rätt riktning?? NEJ. ABSOLUT INTE. YOLO. Du lever bara en gång och allt kan hända och du KAN påverka ditt liv. Så jag tror på balans. Kämpa på och tänk att du själv skapar ditt liv, men bli inte för ledsen om något inte går som du vill. Då är det förmodligen undervattenströmmens fel och inte ditt. 
Jag tror på karma. Karma is a bitch but only if you are, är ett så himla bra ordspråk. Jag har sett bevis på det flera gånger, att folk fått vad de förtjänar. (Tänker inte gå in på några detaljer, hehehe). Så var snäll mot andra så kommer universum att vara snäll mot dig. 
Nä nu måste jag sova, sov sött <3
/Filosof-Nova 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0